Din kundvagn

Antal varor:
0 st
Summa:
0 kr
Till kassan

Frakt 49:-  |  Fraktfritt över 499:-  |  2 % tillbaka vid ditt nästa köp!  |  Snabba leveranser  |  Kvalitet till rätt priser

Köpvillkor

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Toolab Verktyg AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Toolab Verktyg AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

Observera att Toolab Verktyg AB endast är verksamt inom Sveriges gränser och för tillfället endast skickar varor inom Sveriges gränser.

1.2 Bonus
Toolab Verktyg AB ger en bonus på 2% på samtliga köp. Bonusen gäller endast vid genomfört köp och vidrätt/retur så återtages denna bonus. Bonusen kan användas vid ditt nästa inköp och aktiveras genom en knapp i kassan. (Observera att bonus endast ges på köp gjorda via webshoppen och ej fysiskt i butiken)

För att kunna aktivera din bonus måste du vara inloggad på ditt konto. Detta är din mailadress samt det lösenord som skickades ut vid genomfört köp, alternativt kan du få ett nytt skickat till dig genom att klicka på denna länken och skriva in din mailadress.

Länk -> /password.php

2. Pris
I priserna ingår moms med 25% Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Toolab Verktyg AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.

3. Frakt
Toolab har fri frakt på samtliga order över 499:- inklusive moms. Vid ordervärde understigande 499:- debiteras endast en fraktavgift om 49:-.

Vid hemkörning där det tillkommer en aviseringkostnad så tas aviseringskostnaden ut av kunden dock. Detta gäller dock hemdast vid hemkörning med avisering.

Alla order skickas fraktfritt ifrån Toolab Verktyg AB. Däremot debiteras kund frakt, returfrakt och hanteringsavgift vid eventuellt outlöst paket. (Se punkt 5.1)

4. Betalningsvillkor

4.1 Kortbetalning
Betala med VISA eller MasterCard. (Vid val av betalningsalternativet kortbetalning dras i regel summan ifrån ditt kortkonto dagen efter lagd order)

Kortbetalningar på www.toolab.se sköts via av Auriga E-Payment.

Auriga AB är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Det innebär att vi uppfyller de hårda säkerhetskraven för korthantering som gemensamt ställs av de internationella kortvarumärkena; Visa, Mastercard, American Express, JCB och Discover Card (inklusive Diners Club).

4.2 Faktura

* Observera att fakturan kommer att aktiveras och skickas med vid utleverans vilket innebär att betalningsvillkoren är 15 dagar ifrån vårt utleveransdatum. 29:- tillkommer i fakturaavgift.

* Fakturan sitter på utsidan paketet eller ett av pakten i en plastficka. Hittar du inte denna ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt så att vi kan skicka dig en kopia.

Handla nu - Betala först efter leverans

När du betalar med Billmate faktura överlåts denna till Billmate AB vilket innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter och betalar först efter att du mottagit dina varor. Fakturan skickas via e-post till den e-post adress du anger vid köptillfället.

Genom att handla med Billmate Faktura erbjuds du följande:

  • Få alltid hem beställningen innan du betalar
  • Minst 14 dagars betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut dina känsliga kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Betalningsvillkor

Privatpersoner

Betalningstiden för faktura är 15 dagar från att ordern skickats ifrån butiken. Om du gör en retur har du möjlighet att flytta förfallodatumet upp till tio dagar på fakturor som inte har förfallit. Det är du som är kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ "Faktura". Vid genomförande av köp accepterar du även betalningsansvaret.

Skulle du inte hitta fakturan kan du kontakta Billmates kundtjänst för hjälp.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa fakturan korrekthet samt äkthet. Detta sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering via elektronisk identifiering, exempelvis Mobilt Bank ID.

Företag

Betalningstid för faktura är 15 dagar från att ordern skickats från butiken. Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickats. Det är du som är kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ "Faktura". Vid genomförande av köp accepterar du även betalningsansvaret.

Skulle du inte hitta fakturan kan du kontakta Billmates kundtjänst för hjälp.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa fakturan korrekthet samt äkthet. Detta sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering via elektronisk identifiering, exempelvis Mobilt Bank ID.

Avgifter och ränta

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Kreditprövning

För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via Creditsafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Personuppgiftshantering

Vid genomförande av köp med Billmate Faktura som betalningsalternativ ger du ditt samtycke till att Billmate kan komma att använda uppgifterna för att analysera köpvanor i syfte att förse dig med relevant information och marknadsföring, utföra tjänsterna, uppfylla eventuellt kreditavtal med dig, genomföra kreditvärdering, identifikation, riskvärdering, vidareutveckling av Billmates tjänster för att tillvarata kundförhållandet, kundanalyser, direktmarknadsföring, kundundersökningar, nyhetsbrev, till internstatistik och analysföremål samt för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för Billmates särskilt utvalda partners. Uppgifterna kan även användas för utskick per post, sms och e-post till dig om du inte invänt mot detta. Du kan när som helst kontakta Billmate för att avbryta marknadsföring mot dig som kund. Uppgifterna behandlas vidare för att förhindra bedrägerier och liknande brottslighet samt att uppfylla rättsliga skyldigheter, t.ex. enligt lagen (2009:62) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism (penningtvättslagen).

De personuppgifter som lagras är ditt personnummer, namn, kön, webbläsare, IP-adress, e-postadress, telefonnummer, leveransadress, fakturaadress och köp- och orderhistorik.

Billmate ansvarar gentemot dig som konsument enligt gällande lag.

Ångerrätt / Återköp / Reklamation

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du alltid 14 dagar på dig att ångra ett köp eller reklamera en vara. Självklart tar vi på Billmate hänsyn till detta. Det är viktigt att du kontaktar butiken du köpt varan av med din reklamation och flyttar fram förfallodatumet på din faktura genom att kontakta Billmates kundtjänst. Du kan flytta förfallodatumet upp till tio dagar på fakturor som inte har förfallit.
Kom ihåg att det fortfarande kan finnas porto-, retur- och fakturaavgifter kvar som du skall betala även om du ångrar ditt köp enligt butikens köpvillkor.

Överlåtelse

Billmate äger rätt att överlåta, belåna eller pantsätta fordran mot kund till annan. Kund (du) äger inte, utan Billmates skriftliga medgivande, rätt att överföra sina skyldigheter eller rättigheter enligt avtalet på annan part.

Billmate AB
Organisationsnummer: 556918-4129
Telefonnummer: 040-30 35 00
Email: info@billmate.se
Webb: www.billmate.se


5. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Är det så att det är bråttom med en leverans så får man gärna ange det i notering med ordern så skall vi se om vi kan snabba på beställningen. Om varan ej finns i lager så levereras normalt beställningar inom 10 arbetsdagar ifrån det att ordern är lagd. Observera att om delleverans skall ske på kunds inråden så tillkommer den faktiskta fraktkostnaden att debiteras separat. Toolab Verktyg AB står dock för kostnaden för eventuella delleveranser vid restorder och dylikt.

Om en vara finns i lager så står det "Finns i lager" på denna och parantesen som står innan med en siffra i är hur många av produkten som finns hemma. Beställs det mer än vad som finns i lager så inväntas fler hem innan en order levereras.

Observera att förvalt leveranssätt i kundvagnen kan ändras till det som passar vår oss eller vår leverantör bäst vid eventuella direktleveranser eller eventuella brevleveranser. Kan även vara så att vikten på din order överskrider det tillåtna för leveranssättet och då ändras det till det smidigaste för dig som kund per automatik! Oftast innebär detta att Toolab Verktyg AB står för aviseringskostnaderna för dig som kund så att du får det hemlevererat med föravisering. Observera dock att leveranser sker under dagtid och ej kvällstid.

Maximal vikt för att hämta ett paket hos en servicepoint depå är 20kg och maximal längd 1,5m.

Om varor beställs som överstiger ovanstånde skickas dom med hemleverans.


5.1 Ej uthämtade ordrar
Vid ej uthämtade paket förbehåller Toolab Verktyg AB sig rätten att debitera kunden för samtliga fraktkostnader samt en hanteringsavgift på 100:- inklusive moms.

6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vid eventuella restorder hos leverantör skall vi meddela kunden om detta. Vid eventuell försening har kund rätt att häva köpet utan att extra kostnader tillfaller.

Vid eventuell försening så har kunden alltid rätt att häva sitt köp.

7. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. Maila till info@toolab.se och uppge ditt ordernr/kundnr.

9. Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Gäller heller inte klippt metervara. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

Kunden har rätt att öppna förpackning och undersöka varan och fortfarande hävda ångerrätt eller öppet köp. I fall där en produkt är testad kan retur ske mot ett värdeminskningsavdrag.

Kontakta oss via mailadress info@toolab.se om det är så att du vill utnyttja din ångerrätt eller öppet köp.

9. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Toolab Verktyg AB följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

För att reklamera en produkt så mailar du oss på info@toolab.se och anger produkt och gärna fel så återkommer vi till dig med hur vi skall hantera ärendet.

10. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

11. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar, utgångna produkter eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

12. Personuppgifter
Toolab Verktyg AB behåller alla personuppgifter som kommer in till dess databas med största möjliga sekretess och inga uppgifter ges ut till tredje part. Vi värnar om Personuppgiftslagen ser därav till att ingen information som angetts till oss läcker ut.

Du har som kund rätt att:

    Få ett utdrag över registrerade uppgifter
    Ändra registrerade uppgifter
    Radera registrerade uppgifter

Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/